Acest site s-a nascut din dorinta si dor; dorinta de a fi de folos si dorul dupa oamenii cu care impartasim comuniunea de limba si credinta. Va invit sa treceti dincolo de aceasta prima pagina introductiva si sa descoperiti pe site o seama de materiale pe care vi le punem la dispozitie.

Sonntag, 15. Juli 2012

MANTUIREA ESTE GRATUITA PENTRU TOTI OAMENII de J.L.Tucker Traducere: Valeriu Burciu


MANTUIREA ESTE GRATUITA PENTRU TOTI OAMENII

de J.L.Tucker

Traducere: Valeriu Burciu

Biblia învata ca Dumnezeu ofera o mantuire mareata, care include pe fiecare fiu si fiica a lui Adam. Aceasta mantuire mare este pentru oricine vrea. Exista iertare pentru toate pacatele din trecut si putere pentru a nu le mai face în prezent. Desi L-a costat pe Dumnezeu un pret enorm, El ofera aceasta mantuire absolut fara plata.
Voi repeta o povestire asa cum i-a fost spusa lui Bob Jones de un soldat care a participat la Razboiul Civil. El spunea: “Am fost în aceasta tara în timpul Razboiului Civil.
In lung si în lat erau sute de corturi pentru soldati. A izbucnit pojarul si multi din bravii nostri flacai mureau. Epidemia a devenit asa de rea încat noi am ridicat cateva corturi departe într-o vale si i-am mutat pe toti bolnavii acolo pentru a proteja pe cei sanatosi. Eram atunci de garda la corturile unde bolnavii erau localizati. Intr-o noapte cand faceam de garda, am trecut pe langa cortul unde era un bolnav foarte grav, un soldat de numai 17 ani. Baiatul privea la mine si a zis: “Domnule sergent, cred ca voi muri. Eu nu sunt crestin. Mama mea nu e crestina. Tatal meu deasemenea nu este. Niciodata nu am avut ocazia sa învat despre crestinism. Niciodata nu am mers la biserica. Numai o singura data am mers împreuna cu un prieten la Scoala de Sabat. O doamna ne învata din Biblie. Ea ne-a citit ceva din Biblie despre un om - cred ca numele lui era Nicodim. El a fost omul care a mers sa vada pe Isus într-o noapte. Isus i-a spus ca trebuie sa se nasca din nou. Instructoarea de la Scoala de Sabat a spus ca toti oamenii trebuie sa fie nascuti din nou pentru a merge în cer. Eu nu am fost nascut din nou si nu vreau sa mor asa.Vrei sa cauti pe capelan ca el sa-mi spuna cum pot fi nascut din nou?”
Batranul a avut o ezitare pentru un moment, apoi a povestit mai departe: “Stiti, în acele zile eu eram un necredincios, un vechi pacatos. Asa ca i-am spus baiatului: “Tu nu ai nevoie de un capelan.
Fii doar linistit acum. Nu te teme, totul va fi bine”. Mi-am facut rondul si într-o ora am fost înapoi la patul baiatului. Din nou el privea la mine cu o privire fixa si mi-a zis: “Domnule sergent, daca nu vrei sa-mi aduci pe capelan, cheama pe doctor. Eu sunt aproape de moarte”. “Bine fiul meu, îti voi aduce pe doctor”, i-am zis eu. Am plecat si l-am gasit pe doctor. El a venit si a ridicat gatul baiatului ca sa poata respira mai usor. Stiam ca baiatul va muri. In acele clipe era asa dulce, ca mi-a intrat la inima. Mi-a multumit pentru amabilitatea mea. I-a multumit si doctorului ca fusese bun cu el. Apoi eu si doctorul am parasit patul lui. Dupa o ora m-am întors, asteptandu-ma sa gasesc pe baiat mort, dar el înca se lupta cu moartea. El mi-a zis: “Domnule sergent, eu voi muri si înca nu sunt nascut din nou. Daca ma crezi sau nu, vrei sa gasesti pe capelan si sa-mi spuna cum pot fi nascut din nou?” Am privit pentru un moment la el si gandeam cat de neajutorat era el în stransoarea mortii. Atunci i-am spus: “Bine, fiul meu, voi aduce pe capelan”.
Am mers cativa pasi, apoi m-am întors la patul baiatului si i-am zis: “Baiatule, nu voi merge sa-l aduc pe capelan. Iti voi spune ceva despre mine. Intelege, eu nu cunosc daca exista Dumnezeu, cerul, sau iadul. Nu stiu, dar stiu un lucru. Stiu ca mama mea a fost o femeie buna. Daca exista Dumnezeu, mama mea L-a cunoscut. Daca exista un cer, eu stiu ca ea va fi acolo. Am sa-ti spun ceea ce mi-a povestit mama mea. Te voi învata un verset din Scriptura, versetul din Ioan 3:16: “Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica”.
Mama mea spunea ca eu nu pot sa ma mantuiesc singur, dar daca voi crede în Isus, El ma va mantui”. Am cerut baiatului sa repete textul dupa mine. Eu am început si el repeta cu o voce slaba si tremuratoare. “Acum, baiatule”, i-am zis cand am terminat, “mama mea spunea ca daca o persoana se va încrede în Isus, nu va pieri, ci va avea viata vesnica.”
“I-am spus baiatului alt verset pe care mama mea m-a învatat, dar el si-a închis ochii, si-a întins mainile crucis pe piept si, abia soptit, repeta
cateva cuvinte: “Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea... EL a dat pe singurul Sau Fiu, ca oricine... oricine... crede în El, crede în El”. Atunci s-a oprit si a zis cu o voce clara. “Slava Domnului, domnule dergent, totul este bine. Eu cred în El!
Nu voi pieri! Am viata vesnica! Am fost nascut din nou! Domnule sergent, mama dumneavoastra avea dreptate. De ce nu încerci? Fa ceea ce ti-a spus mama. Este bine. Domnule sergent, înainte de a pleca, vreau sa te rog sa faci ceva pentru mine. Ia un sarut de la mine pentru mama mea si spune-i tot ceea ce mi-ai spus mie si spune-i ca fiul ei cu limba de moarte a zis ca totul este bine”. M-am aplecat, l-am sarutat si cu ultima rasuflare, a zis iarasi: “Aceasta lucreaza la inima!” Batranul, plangand, zicea: “Baiatul avea dreptate. Aceasta lucreaza. Oricine crede în El nu va pieri, ci va avea viata vesnica. Stiu ca aceasta lucreaza la inima”.
Planul de mantuire al lui Dumnezeu a lucrat pentru soldatul muribund, a lucrat si pentru ofiter si lucreaza pentru fiecare om care va da în viata sa o sansa lui Dumnezeu.

1.Noi toti avem nevoie de aceasta mantuire

Dumnezeu ne spune în Cuvantul Sau: “Toti au pacatuit” Romani 3:23. “Noi rataceam cu totii ca niste oi”. Isaia 53:6. “Fiindca plata pacatului este moartea” Romani 6:23. “Astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor”. Romani 5:12. Desi era sortit mortii, iubirea a croit omului o cale pentru a trai. “Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica”. Ioan 3:16. Exista doar un Mantuitor, un singur plan de mantuire, un singur nume care poate mantui. “In nimeni altul nu este mantuire; caci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor, în care trebuie sa fim mantuiti”. Faptele Apostolilor 4:12. “Ea va naste un Fiu si-I vei pune numele Isus, pentru ca El va mantui pe poporul Lui de pacatele sale”. Matei 1:21.
Puterea si harul lui Dumnezeu sunt suficiente. “Dar unde s-a înmultit pacatul, acolo harul s-a înmultit si mai mult”. Romani 5:20. Creatiunea lui Dumnezeu este o parte a descoperirii maretiei Lui. “Cerurile spun slava lui Dumnezeu si întinderea lor vesteste lucrarea mainilor Lui”. Psalm 19:1. Priviti prin telescopul gigantic de pe Muntele Palomar si vedeti vastitatea Universului Lui Dumnezeu. Priviti nenumaratele miliarde de sisteme solare, miscarea lor într-o desavarsita ordine si veti cunoaste ca mîna care le-a pus în spatiu si le sustine, este aceeasi mana care va poate mantui si sustine daca vreti sa cooperati cu El.
El te iubeste mai mult decat pe toate aceste lumi. Pentru a crea lumile din spatiu, El a spus doar un cuvant (Psalm 33:6,9 -”Cerurile au fost facute prin Cuvîntul Domnului si toata ostirea lor prin suflarea gurii Lui. Caci El zice si se face; porunceste si ce porunceste ia fiinta”), dar pentru a mantui pe un pacatos, El a trebuit sa moara. El a platit un pret mare pentru a te salva.
Plata pentru pacatul tau a fost platita acum 1900 de ani pe Golgota. Partea ta în planul mantuirii este doar sa accepti ceea ce a fost facut pentru tine. “Domnl a facut sa cada asupra Lui (Hristos) nelegiuirea noastra a tuturor”. Isaia 53:6. El a luat locul meu si al tau. “Pe Cel ce n-a cunoscut niciun pacat. El L-a facut pacat pentru noi, ca noi sa fim neprihanirea lui Dumnezeu în El”. 2 Corinteni 5:21.
Datoria pacatului a fost platita. De buna voie, Hristos a facut pentru tine ceea ce tu n-ai putut face singur. “Caci stiti ca nu cu lucruri pieritoare, cu argint sau cu aur, ati fost rascumparati... ci cu sangele scump al lui Hristos” 1 Petru 1:18-19.

2.Partea ta in planul de mantuire

Partea ta în mantuire este sa accepti ceeace Isus a facut pentru tine. El ti-a adus iertare, pace si putere. El ofera iertare pentru toate pacatele din trecut. El spune: “Veniti totusi sa ne judecam, zice Domnul. De vor fi pacatele voastre cum e carmazul, se vor face albe ca zapada; de vor fi rosii ca purpura, se vor face ca lana”. Isaia 1:18. Iarasi ni se spune: “Daca ne marturisim pacatele, El este credincios si drept ca sa ne ierte pacatele si sa ne curateasca de orice nelegiuire.” 1Ioan 1:9.
El ofera pace în locul condamnarii. “Va dau pacea Mea.” Ioan 14:27. “Acum dar nu este nici o osandire (condamnare) pentru cei ce sunt în Hristos Isus, care nu traiesc dupa îndemnurile firii pamantesti, ci dupa îndemnurile Duhului.” Romani 8:1. El ofera putere - putere de a fi biruitor. El este aceasta putere si El vrea sa ia conducerea vietii tale, facand-o frumoasa: “Iar a Aceluia care poate sa va pazeasca de orice cadere si sa va faca sa va înfatisati fara prihana si plini de bucurie înaintea slavei Sale, singurului Dumnezeu, Mantuitorul nostru, prin Isus Hristos, Domnul nostru, sa fie slava, maretie, putere si stapînire, mai înainte de toti vecii si acum si în veci. Amin!” Iuda 24.
Prin Duhul Sau, El va locui în viata noastra si va aduce biruinta asupra fiecarei ispite.
“Iata Eu stau la usa si bat. Daca aude cineva glasul Meu si deschide usa, voi intra la el.” Apocalips 3:20. Cand în viata ta esti îndemnat sa devii crestin si sa termini cu viata de pacat, acesta este glasul lui Hristos. Invita-L pe Isus în viata ta si El va veni. “Dar tuturor celor ce L-au primit, adica celor ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu.” Ioan 1:12.
A fi mantuit înseamna a accepta pe Mantuitorul lumii ca Mantuitorul tau personal. Cand accepti jertfa Sa de pe Golgota ca plata pentru pacatul tau si-L inviti pe El în viata ta sa fie pacea si taria ta, atunci poti spune împreuna cu apostolul Pavel: “Am fost rastignit împreuna cu Hristos si traiesc... dar nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste în mine. Si viata, pe care o traiesc acum în trup, o traiesc în credinta în Fiul lui Dumnezeu, care m-a iubit si S-a dat pe Sine Insusi pentru mine.” Galateni 2:20.
Convertirea sau nasterea din nou este acceptarea lui Isus în viata ta, sa domneasca pe tronul inimii tale. Atunci poti spune împreuna cu David: “Domnul este Pastorul meu.” Psalm 23. Poti spune din suflet cu bucurie: “Acum suntem copii ai lui Dumnezeu." 1 Ioan 3:2. Prin convertire noi schimbam stapanii. Hristos lucreaza în noi cu tarie. (Coloseni1:29). “Celce este în voi este mai mare decat cel ce este în lume.” 1 Ioan 4:4. Socotiti-va însiva proprietatea Lui. El v-a rascumparat. Si apartineti Lui. El poate sa-Si apere proprietatea Lui.

3.Merita sa fii crestin

Viata de crestin consta din fericire, pace, multumire si speranta. Fericirea vietii este o experienta pe care nu o putem cumpara, n-o putem cere, împrumuta sau fura. Trebuie sa vina din interiorul nostru. Cand Isus este invitat în inima, cand El este o permanenta prezenta, atunci este fericire. El nu numai ca împarte bucurie si fericire, El le aduce. Fiecare crestin are dreptul sa fie fericit si poate fi fericit cu adevarat. Datorita unei întelegeri si viziuni gresite, multi se plang la fel ca tanarul, pe care o prietena încerca sa-l castige la Hristos: “Vrei sa renunt la orice lucru?” Ea a raspuns: “Nu, cu adevarat,nu. Eu te rog sa accepti orice lucru în Hristos.” Singurele lucruri la care crestinul renunta sunt acelea care, daca le-ar tine, i-ar aduce ruina si i-ar vatama viata; care i-ar distruge pacea si multumirea. Cuvintele Bibliei “Tu nu trebuie” sunt pentru a ne proteja contra curselor Satanei si nu pentru a îndeparta fericirea si bucuria.
Crestinismul adevarat nu numai ca aduce fericire,pace, multumire si speranta. In viata crestina nu exista risipa, betie, chefuri, glume proaste. Nu exista folosire a drogurilor. Adevaratul crestin recunoaste ca trupul sau este Templul Duhului Sfînt. “Nu stiti ca voi sunteti Templul lui Dumnezeu si ca Duhul lui Dumnezeu locuieste în voi? Daca nimiceste cineva Templul lui Dumnezeu (prin droguri, tutun, bautura, etc.), pe acela îl va nimici Dumnezeu; caci Templul lui Dumnezeu este sfînt: si asa sunteti voi.” 1 Corinteni 3:16-17. “Nu stiti ca trupul vostru este Templul Duhului Sfînt, care locuieste în voi si pe care l-ati primit de la Dumnezeu? Si ca voi nu sunteti ai vostri? Caci ati fost cumparati cu un pret. Proslaviti dar pe Dumnezeu în trupul si în duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu.”1Corinteni 6:19-20.
Adevaratul crestin nu-si murdareste templul (trupul) prin îngaduinte gresite. El nu-si va permite formarea obiceiurilor care vor murdari sau înjosi. El va fi cumpatat în toate lucrurile si tinta comportarii sale va fi: “O totala abstinenta de la tot ce este vatamator si o moderata folosire a ceeace este bun.” Crestinul este liber de sclavia viciilor, caci “Daca Fiul va face slobozi (liberi), veti fi cu adevarat slobozi.”
Ioan 8:36.

4.Cat de mult timp imi trebuie sa devin crestin?

Iti trebuie atat de mult timp pana cand îti supui vechiul mod de viata si accepti pe Hristos. “Pe cararile mele condu-ma Tu, Doamne. Nimic pentru mine, ci totul pentru Tine.” Hristos nu va domni în inimile noastre alaturi de vreun idol. El trebuie sa fie Domn peste tot. In cat timp poate un pacatos sa se transforme într-un sfînt?
Citeste experienta talharului de pe cruce. De ani de zile el calcase legile lui Dumnezeu si ale oamenilor. Era familiar cu toate pacatele. Acum e sortit mortii pentru crimele sale. Pentru ca sa faca umilirea lui Isus mai mare, multimea si reprezentantii Bisericii de atunci L-au rastignit pe Isus între doi talhari. Se aud blesteme si înjuraturi. Deodata unul dintre cei doi talhari devin tacut. Poate îsi aminteste de copilarie; de mama care-l învata sa se roage. Acest om pacatos începe sa înteleaga faptul ca sta în prezenta lui Mesia cel fagaduit, Domnul slavei. Aceasta este ocazia lui de aur. El prinde aceasta ocazie si striga: “Doamne, adu-Ti aminte de mine, cînd vei veni în Imparatia Ta!” A primit el un raspuns? I-a fost ridicata povara pacatului? Cat de mare a fost mantuirea lui Dumnezeu? Ascultati raspunsul de pe buzele si din inima lui Hristos: “Vei fi cu mine în Paradis”. (Luca 23:43).
Asa de mare e planul mantuirii încat o viata plina de pacat este iertata într-o clipa. La fel poate fi si cu tine. Un strigat sincer, o invocare a
meritelor lui Hristos la Calvar, o rugaciune: “Doamne, adu-Ti aminte de mine”, si vei primi asigurarea ca pacatele îti sunt iertate si vei avea o casa în Imparatia Sa. Fa aceasta chiar acum. In timp ce Duhul Sfînt te cheama, asculta-L: “Acum e timpul mantuirii”. Amanarea e primejdioasa.

5.Mentinand o viata de crestin


1. Niciodata sa nu te rusinezi de Hristos.
El te chiama sa-I marturisesti totul deschis. Fa-o acum si totdeauna. El este Prietenul tau cel mai bun. Oamenii sa cunoasca faptul ca tu esti al lui Isus.
2. Hotaraste-te sa faci un succes din viata de crestin.
Daca viata de crestin merita sa fie traita, sa fie traita bine. Studiaza cum poti s-o faci plina de succes.
3. Citeste Biblia ta în fiecare zi.
Biblia este cea mai minunata carte. Prin ea, Dumnezeu vorbeste omului. Lasa-L pe El sa-ti vorbeasca. Este ghidul tau. Este hrana ta spirituala.
4. Vorbeste-I zilnic lui Dumnezeu prin rugaciune.
Dumnezeu este Tatal tau. El vrea sa vii la El cu toate cerintele tale. Vorbeste-I de toate problemele tale. Increde-te în El. Spune-I tot ce ai în inima. De fapt aceasta este rugaciunea. Formeaza-ti un obicei de a te ruga chiar daca esti tanar.

5. Traieste o viata statornica.
Cine esti tu? Esti copilul lui Dumnezeu. Atunci traieste totdeauna ca un fiu al lui Dumnezeu. Daca ai fii fiul unui rege pamantesc prin nastere, nu te-ai rusina de aceasta. Dar esti mai mult decat atat.
6. Alege-ti prieteni crestini.
Suntem cunoscuti prin prietenii pe care ni-i facem. Vom creste cu ei. Ei, deasemenea, au nevoie de tine. Mergi la Biserica totdeauna si la scoala de studiu Biblic. Acolo îti gasesti prieteni. Totdeauna fii vrednic de prietenia lor.
7. Castiga pe altii pentru Hristos.
Oricine are nevoie de Hristos. Totusi asa de multi nu-L cunosc. Fa-L cunoscut celor pe care-i întalnesti. Roaga-te pentru ei.





Dressed by Esomi


Leave a comment and / or appreciate the article!



CLICK HERE http://www.radio-elshaday.de/

CLICK HERE :» http://www.radio-megapower.de/

CLICK HERE :» http://christliche-radiosender.blogspot.com/

CLICK HERE :» http://radiomegapower-nonstop.blogspot.de/


Posted by: *DJ_DANY* ( ADMIN )

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen