Acest site s-a nascut din dorinta si dor; dorinta de a fi de folos si dorul dupa oamenii cu care impartasim comuniunea de limba si credinta. Va invit sa treceti dincolo de aceasta prima pagina introductiva si sa descoperiti pe site o seama de materiale pe care vi le punem la dispozitie.

Donnerstag, 19. Juli 2012

Preiubiti-va! Cantarea Cantarilor

Preiubiti-va!

Cantarea Cantarilor

Introducere: Una din expresiile greu de tradus si de explicat in textul Bibliei este aceasta forma de “preaiubire”. Ea apartine gramaticii limbilor vechi, cu precadere a limbii ebraice. Ea are un grad de comparatie in plus fata de limbile moderne.

Aceiasi situatie se intalneste si cu singularul, pluralul sui “duelul” din limba gereaca !
In afara de gradele de comparatie folosite de noi in lima romana: comparativul, superlativul si relativul in limba ebraica intalnim acest grad de ultra superioritate format prin sufixtul “prea”: “prea puternic, prea fericit, prea sfant, preiubit.

De ce oare foloseste Biblia expresia “preiubitul meu” in Cantarea Cantarilor si in alte cateva locuri din Noul Testament? Ce face dragostea traita la gradul se ultrasuperioritate?

1. Este legatura desavarsirii.

Dragostea este singura forta din univers care poate unii multimi ca sa-i faca “una”. In matematica dragostei, unu plus unu plus unu, plus unu, si asa la infinit vor face intotdeauna “UNU”!

2. Deformeaza realitatea, ajutandu-ne sa vedem lucrurile nu cum sunt ele, ci cum le-am vrea noi.

Se spune adesea ca “dragostea este oarba”. Expresia este doar in parte adevarata. Dragostea nu orbeste, ci deformeaza realitatea, facandu-ne sa nu vedem “defecte” in fiinta iubita. O mama adevarat isi “preaiubeste” copilul. O sotie si un sot care se “preaiubesc” se vad cu ochii luminosi ai sperantei intr-un viitor mai bun.

3. Este forta care modeleaza caracterul nostru dupa placerea Celui iubit.

Dragostea nu numai ca te face vulnerabil, dar si “maleabil”. Vei deveni asemenea lucrurilor sau persoanelor pe care le iubesti. De aceea, cea mai mare porunca este … sa iubesti pe Dumnezeu cu toata fiinta ta, adica … sa-l preaiubesti.

Deuteronom 33:12 Despre Beniamin a zis: “El este prea iubitul Domnului, El va locui la adăpost lângă Dânsul. Domnul îl va ocroti totdeauna, şi se va odihni între umerii Lui.”
Psalmi 16:10 Căci nu vei lăsa sufletul meu în locuinţa morţilor, nu vei îngădui ca prea iubitul Tău să vadă putrezirea.
Cîntarea Cântărilor 1:13 Prea iubitul meu îmi este ca un mănunchi de mir, care se odihneşte între ţâţele mele.
Cîntarea Cântărilor 1:14 Prea iubitul meu este pentru mine un strugure de măliniţă, din viile din En-Ghedi.
Cîntarea Cântărilor 2:3 Ca un măr între copacii pădurii, aşa este prea iubitul meu între tineri. Cu aşa drag stau la umbra lui, şi rodul lui este dulce pentru cerul gurii mele.
Cîntarea Cântărilor 2:9 Prea iubitul meu seamănă cu o căprioară, sau cu puiul de cerboaică. Iată-l că este după zidul nostru, se uită pe fereastră, priveşte printre zăbrele.
Cîntarea Cântărilor 2:10 Prea iubitul meu vorbeşte şi-mi zice: “Scoală-te, iubito, şi vino, frumoaso!
Cîntarea Cântărilor 2:16 Prea iubitul meu este al meu, şi eu sunt a lui; el îşi paşte turma între crini.
Isaia 5:1 Voi cânta Prea Iubitului meu, cântarea Prea Iubitului meu despre via Lui. Prea Iubitul meu avea o vie, pe o câmpie foarte mănoasă.
Ieremia 11:15 Ce ar putea să facă prea iubitul Meu popor în Casa Mea? Să facă o mulţime de nelegiuiri în ea? Vor îndepărta juruinţele şi carnea sfântă, răutatea dinaintea ta? Atunci ai putea să te bucuri!
Matei 12:18 ”Iată Robul Meu, pe care L-am ales, Prea iubitul Meu, în care sufletul Meu îşi găseşte plăcerea. Voi pune Duhul Meu peste El, şi va vesti Neamurilor judecata.
Romani 16:5 Spuneţi sănătate şi Bisericii care se adună în casa lor. Spuneţi sănătate lui Epenet, prea iubitul meu, care a fost cel dintâi rod al Asiei pentru Hristos.
Romani 16:8 Spuneţi sănătate lui Ampliat, prea iubitul meu în Domnul.
Romani 16:9 Spuneţi sănătate lui Urban, tovarăşul nostru de lucru în Hristos, şi lui Stache, prea iubitul meu.
Efeseni 1:6 spre lauda slavei harului Său, pe care ni l-a dat în Prea Iubitul Lui.
Efeseni 6:21 Acum, ca să ştiţi şi voi despre mine, Tihic, prea iubitul frate şi slujitor credincios în Domnul vă va face cunoscut totul.
Coloseni 1:7 cum aţi învăţat de la Epafras, prea iubitul nostru tovarăş de slujbă. El este un credincios slujitor al lui Hristos pentru voi,
Filimon 1:1 Pavel, întemniţat al lui Isus Hristos, şi fratele Timotei, către prea iubitul Filimon, tovarăşul nostru de lucru,
2 Petru 3:15 Să credeţi că îndelunga răbdare a Domnului nostru este mântuire, cum v-a scris şi prea iubitul nostru frate Pavel, după înţelepciunea dată lui,
3 Ioan 1:1 Prezbiterul, către prea iubitul Gaiu pe care-l iubesc în adevăr.

Leave a comment and / or appreciate the article!




CLICK HERE http://www.radio-elshaday.de/

CLICK HERE :» http://www.radio-megapower.de/

CLICK HERE :» http://christliche-radiosender.blogspot.com/

CLICK HERE :» http://radiomegapower-nonstop.blogspot.de/


Posted by: *DJ_DANY* ( ADMIN )

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen