Acest site s-a nascut din dorinta si dor; dorinta de a fi de folos si dorul dupa oamenii cu care impartasim comuniunea de limba si credinta. Va invit sa treceti dincolo de aceasta prima pagina introductiva si sa descoperiti pe site o seama de materiale pe care vi le punem la dispozitie.

Samstag, 27. November 2010

Dana A. – misionară în India


Dana A. – misionară în India

PDFDruckenE-Mail

Dana A. – misionară în India

Dana A.(din motive de securitate nu putem da numele intreg) a ajuns pentru prima dată în India în 2001. Deşi canicula, mizeria, aglomeraţia, mancarea foarte iute nu i-au parut nicidecum atragatoare la prima vizită, a simţit o chemare puternică de la Domnul de a face această ţară ciudată a doua ei casă.�De atunci s-a reîntors în India aproape în fiecare an lucrând perioade de 2-4 luni printre saraci, orfani, oameni care nu-l cunosc pe Dumnezeu şi se închina la idoli şi printre creştinii care au nevoie de îndrumare şi de ucenicie.

Din 2007, cu sprijinul Bisericii sale Emanuel din Galati, Dana s-a alaturat organizatiei misionare Tineri Pentru Misiune Mediaş în cadrul căreia a facut o scoală de misiune, una biblică şi una de producţie video creştina. Cu echipe TPM a participat la mai multe misiuni interne si externe: Republica Moldova, Călăraşi, Turcia, Nepal, India, Republica Sud Africană, Uganda etc. Îi place să folosească media modernă pentru Dumnezeu şi în acest scop administrază mai multe pagini web cu resurse creştine, crează scenete, clipuri video de evanghelizare şi promovare la misiune, scrie cărţi şi face design la diverse materiale creştine.
“Imi place să-mi folosesc creativitatea pentru Domnul şi pentru lucrările Lui în sprijinul naţiunilor. Şi imi place să fiu printre aceia care nu-l cunosc pe El, să merg în colturile cele mai întunecate ale lumii, să duc speranţa acolo unde nu este. Ca misionar nu predici numai cu biblia în mana, ci mai ales trăind-o în fiecare zi, arătând supunere faţă de Domnul, �fiind sub călăuzirea Lui, daruind dragoste si grijă celor din jur.”
Când oamenii o aud pe Dana vorbind despre India, pot simţi imediat intensitatea chemării ei, dragostea şi îngrijorarea sa pentru cei de acolo care sunt idolatri şi pierduţi. Şi ştie ce înseamnă să fii aşa pentru că şi ea la rândul ei a experimentat iertarea şi schimbarea:

“M-am născut într-o familie de ortodocsi nepracticanţi. Am crescut practic fără Dumnezeu. În liceu am inceput să-mi pun întrebări serioase despre cauza răutăţii din lume, dacă există ceva dincolo, dacă este vreo ratiune în toata această alergare care este viaţa? O perioadă am citit cărţi ateiste şi încercam să cred că Dumnezeu este doar o poveste. Dar aveam un gol adânc înăuntru care nu putea fi umplut de nimic.
Pentru că asta se întâmpla imediat după Revoluţie, România deschisese atunci porţile la tot ce venea din afară, şi bune şi rele. Căutarea şi naivitatea mea m-au dus într-un grup obscur care, sub aparenţă ortodoxaă, predica un fel de New Age în care toate religiile erau bune şi calea cea mai bună de mântuire era să mergi într-o mănastire. M-am făcut călugăriţă la nici 18 ani şi am intrat într-un cerc vicios al practicilor oculte (amestec de yoga, isihasm, spiritism, bioenergie, credinţa în reîncarnare şi tradiţii ortodoxe). Dorinţa mea de a-L cunoaşte cu adevărat pe Dumnezeu şi de a fi mai aproape de El nu m-a părăsit însă. Şi aceasta m-a salvat cred, Dumnezeu m-a scos de acolo şi mi-a dat un alt viitor. M-a iertat, m-a călăuzit într-o biserică minunată în care se explica Cuvantul Biblic şi acum m-a facut lumina Lui printre alţi oameni care, la fel ca şi mine în trecut, nu-L cunosc pe El.”
Rezultatele implicării sale in India?
Este greu să vezi tot ceea ce schimba Domnul sau miscă El prin prezenţa ta într-un loc idolatru ca India. Da, am văzut câţiva acceptandu-L pe Isus, o femeie s-a botezat din cei cu care am lucrat în mai mulţi ani, au fost oameni care în timpul rugăciunii s-au vindecat sau au fost eliberaţi de duhuri rele. La un eveniment de evanghelizare în care m-am implicat anul trecut printre organizatori mii de oameni au putut auzi vestea buna a Nasterii lui Isus şi au primit biblii in limba lor. Tinerii �creştini in ucenicia carora am investit la o Scoală de misiune din Nordul Indiei sunt acum majoritatea misionari sau lucrători creştini şi i-am vazut lucrând cu succes, mult mai maturi. Mulţi au fost poate doar încurajaţi, au primit o învăţătura, au vazut în mine o fărâma din dragostea Domnului şi din grija Lui pentru indieni… Am încercat să fiu un sprijin pentru biserici, misionari şi lucrări creştine locale, să le slujesc unde a fost nevoie… Cine poate măsura toate acestea? � Mie imi place mult versetul 1 Cor 3:7 care spune că “nici cel ce sădeşte, nici cel ce udă nu sînt nimic; ci Dumnezeu, care face să crească”. Cred că se aplică foarte mult la munca unui misionar.”|
Pentru a avea şi mai mult impact şi a iniţia mai multe proiecte creştine în India, Dana se află acum acolo şi plănuieşte să revină în acea tară pe termen lung în anul care urmează. Care ar fi motivele de rugaciune si modalităţile de a sprijini munca ei, ne spune tot ea.
“Nu aş spune că banii ar fi lucrul esenţial de care are nevoie un misionar ca să meargă în misiune. Biserica mea m-a sprijinit mult şi financiar şi prin rugaciune şi practic nu puteam face nimic fără ei ca parteneri. La fel au fost şi alţi prieteni şi creştini pe care poate nici nu i-am cunoscut faţă catre faţă. În acest moment însă, esenţială pentru implicarea mea pe termen lung acolo fără întreruperi este VIZA. Am fost până acum în India numai cu vize scurte de turist şi, cum legislaţia indiană s-a schimbat, prelungirea vizelor de acest tip nu mai este posibilă. Practic ţi se dau numai 3 luni de viză şi apoi trebuie să fii afara din India 2 luni, apoi ai dreptul să aplici iar. Asta înseamnă mulţi bani să te tot întorci în Romania sau să stai în ţările vecine Indiei, timp, întreruperi din lucrare. În niciun caz o viză de acest tip nu oferă un cadru bun de a fi eficient aici.
Ca si alţi misionari străini implicaţi în India, trebuie să găsesc urgent o altă soluţie şi cea mai potrivită pare cea a înregistrării unei afaceri aici (in domeniul mass media). Va fi o acoperire bună pentru a fi prezentă �aici pe termen lung şi în plus pot continua astfel pasiunea mea de a folosi media pentru Dumnezeu şi pentru salvarea sufletelor.
  • Rugaţi-vă deci pentru a obţine toate datele necesare acestui mare pas pe care vreau să-l fac,��în India este multă corupţie şi birocraţie|
  • Pentru suma de 4000-5000 euro cât voi avea nevoie ca să iniţiez această afacere aici şi de a demara cu bine procedurile de VIZĂ la începutul anului urmator.
  • Rugaţi-vă şi pentru protecţa mea fizică şi spirituală aici (acum dupa ploi s-au înmultit mult cazurile de malarie în oraş, iar perioada asta e plină de festivaluri idoleşti)
  • Pentru eficienţă în ceea ce fac, călăuzire de Sus
  • Pentru a mă adapta cu bine la locuirea pe termen lung printre indieni.”

Cum suma despre care ne-a vorbit Dana mai sus este foarte mare pentru o singură biserică, orice sprijin în acest sens va fi mai mult decât binevenit. Puteţi s-o ajutati cu donaţii personale sau o puteti invita în perioada nov ’10-ian ’11 ,cât va fi în tară, �în biserică, grupul dumneavoastră pentru a vă împărtăşi mai multe din lucrările şi provocările din India.

Cont RON: RO72 RZBR 0000 0600 0877 4590,
EUR: RO91 RZBR 0000 0600 0830 8745,
Raiffeisen Bank, filiala Galati, Romania
mai multe detalii pe�www.danaindia.webs.com


Read more about streamplus by moderator



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen