Acest site s-a nascut din dorinta si dor; dorinta de a fi de folos si dorul dupa oamenii cu care impartasim comuniunea de limba si credinta. Va invit sa treceti dincolo de aceasta prima pagina introductiva si sa descoperiti pe site o seama de materiale pe care vi le punem la dispozitie.

Samstag, 4. August 2012

Scrisoare catre fiul meu - autor necunoscut . SCRISOARE CATRE FIUL MEU

Scrisoare catre fiul meu - autor necunoscut
.

SCRISOARE CATRE FIUL MEU

Cu ocazia implinirii a douazeci si unu de ani, ma asez sa adun cateva ganduri pentru tine in aceasta zi. Azi implinesti douazeci si unu de ani. Ziua de azi nu e cu nimic remarcabila: inca se mai comit crime, au loc accidente de masina, oameniii imbatranesc, mor de foame, se imbolnavesc si mor, copiii sunt maltratati, se duc razboaie, tara noastra si lumea se indreapta cu pasi si mai grabiti catre nesiguranta secolului in care am intrat. Ce inseamna toate acestea? Esti nesigur cu privire la care este locul tau? Te inspaimanta asta? Ca tata, imi este greu sa raspund la toate aceste intrebari sau chiar la vreuna din ele. Ca tatal tau, iti voi spune urmatorul lucru: Eu si mama ta am incercat sa iti dam, asa cum am stiut noi, un exemplu de oameni integri. Ne-am ales ca prieteni si cunostinte doar persoane cu un caracter bun. Un caracter bun nu inseamna o persoana care nu a mai avut probleme, ci o persoana care incearca, in limita slabiciunilor umane, sa faca ce e bine. De asemenea, am incercat sa stabilim un sistem de referinta pentru comportamentul de zi cu zi. Au fost stabilite reguli clare, iar atunci cand le-ai incalcat, am incercat sa te pedepsim cat se poate de obiectiv, niciodata cu cruzime. Am fost intotdeauna gata sa-ti ascultam problemele si sa-ti dam un sfat, fara sa te judecam, sper. Am fost si noi tineri, dar lumea in care traiam era diferita din multe puncte de vedere. De aceea, am incercat sa fim mai ingaduitori. Dincolo de faptul ca te-am tratat frumos, ai avut intotdeauna un adapost deasupra capului si hrana nu ti-a lipsit. In casa noastra prietenii tai au fost mereu bineveniti si le-am acordat incredere. Ne-am straduit sa te sprijinim in orice lucru erai interesat. De asemenea, am incercat sa te lasam sa iei singur decizii cu privire la drumul tau in viata. Te-ai deprins sa iei hotarari inteligente. Ai invatat care este diferenta dintre bine si rau si ai luat hotarari bune. Ai invatat sa respecti generatiile dinaintea ta si ai invatat ca, in timp ce multora ne place sa ne auzim facandu-le altora morala, morala acesta e buna pentru noi insine. Ai invatat ca in viata s-ar putea sa ai multe probleme, atat fizice cat si emotionale, care afecteaza trupul si sufletul, si ca felul in care ne raportam la aceste probleme este masura valorii noastre. In felul acesta ai invatat ca mama ta este foarte valoroasa si ai ajuns sa ai pentru femei respectul pe care il merita. Ai invatat ca majoritatea problemelor pot fi rezolvate si ca violenta este o solutie regretabila, de rezolvare a lor. De asemenea inveti una din cele mai importante lectii ale vietii …. inveti cat de multe lucruri nu stii. Toti trebuie sa invatam zilnic asta – sau sa suferim consecintele neinvatarii acestui lucru. Iar asta duce la o alta lectie importanta: nu trebuie sa incetam niciodata sa invatam. Iar acum, cand ai ajuns al varsta cand legea te considera adult … esti deja om? Ce inseamna „sa fii om“? Inseamna ca poti sa iesi in oras si sa te imbeti? Inseamna ca ai castigat trofee sportive? Inseamna sa ai relatii sexuale? Sa ai masina ta? Inseamna ca nu mai trebuie sa asculti de parinti? Inseamna ca esti si tu responsabil de viitorul tarii tale? Inseamna ca ai mers la razboi si ai omorat un alt soldat? Raspunsul meu este: Poate sa insemne oricare din aceste lucruri sau toate impreuna. Dar …. imi place sa cred ca inseamna mult mai mult. Imi place sa cred ca inseamna ca ai atins un punct din viata ta in care esti sigur de calea pe care ai ales-o; sa stii ca pentru ca ceilalti sa te respecte trebuie sa ii respecti tu pe ei; sa iti dai seama ca nu conteaza daca tu ii controlezi pe ceilalti, ci daca ei aleg sa urmeze conducerea ta; sa intelegi ca daca ti-ai patat reputatia, nu ti-o poti rascumpara cu toti banii din lume, sa intelegi ca poti sa te astepti ca multi sa te trateze mai rau decat ii tratezi tu, dar nu poti niciodata sa te astepti sa te trateze cineva mai bine decat il tratezi tu si, in cele din urma, sa fii constient de faptul ca exista Dumnezeu si El nu te va feri intotdeauna de necazurile acestei vieti, dar ca daca nu Ii esti credincios va exista in sufletul tau un loc gol. Singurul lucru pe care mai vreau sa ti-l spun este ca te iubesc foarte mult si ca iti doresc tot binele pe care ti-l poate oferi viata si cat mai putine necazuri cu putinta.
Tatal tau, 9 februarie 1996

Leave a comment and / or appreciate the article!

http://radiomegapower-nonstop.blogspot.de/

Posted by: *DJ_DANY*

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen